Wilma: virhe uuden roolin lisäämisessä avainkoodilla sekä MFA:n käytössä mobiililaitteilla
Wilmassa on havaittu samaan tekniseen muutokseen liittyviä virhetilanteita. Virhetilanteet toistuvat uudentyyppisillä käyttäjätunnuksilla, joihin on liitetty vain yksi rooli. Virhetilanteet ovat kuvattu alla:
Ongelma 1
Olemassa olevalle käyttäjätunnukselle ei voida lisätä uutta roolia avainkoodilla. 
Kuvaus:
Käyttäjä on sisäänkirjautunut Wilmaan olemassa olevalla käyttäjätunnuksellaan ja yrittää lisätä uuden roolin (esim. huoltaja lisää uuden huollettavan) valitsemalla Asetukset → Käyttöoikeudet → Lisää rooli, Wilma kysyy virheellisesti sähköpostiosoitetta avainkoodin sijaan eikä käyttäjä pääse lisäämään avainkoodia. 
Väliaikainen kiertotie:
Primus-pääkäyttäjä voi lisätä tarvittavan roolin manuaalisesti.
Ongelma 2
MFA-kirjautuminen (monivaiheinen tunnistautuminen) ei toimi mobiilisovelluksella.
Kuvaus:
Käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämisen jälkeen mobiilisovellus kysyy vahvistuskoodia. Kun käyttäjä syöttää vahvistuskoodin saa hän virheilmoituksen: “Tapahtui jokin virhe. Yritä myöhemmin uudelleen”
Väliaikainen kiertotie:
Wilman selainversiossa kirjautuminen toimii normaalisti. 
Ongelma 3
Käyttäjätunnukselle ei voida ottaa käyttöön MFA:ta, mikäli sitä ei ole ollut aiemmin käytössä.
Kuvaus:
Kun käyttäjä yrittää ottaa MFA:n käyttöön Wilman käyttäjätilin asetuksista, häneltä kysytään Wilma-tunnuksen nykyistä salasanaa. Kun käyttäjä syöttää salasanansa, Wilma palauttaa hänet takaisin Käyttäjätilin asetukset -näkymään, eikä käyttäjä siten pysty etenemään MFA:n käyttöönotossa.
Tähän ongelmaan ei ole kiertotietä.
 
Pahoittelemme näistä virhetilanteista aiheutuvaa haittaa. Pyrimme korjaamaan ongelmat mahdollisimman pian.
 
                         
                        
                        Publicly, for teachers, for students, for the staff and for guardians